halsduksmössa

Hej bloggen! Nu har jag kommit hem från jobbet och håller på att tina upp igen efter dagens arbete. Vi var ute idag med och idag var det kallare än igår! Jag har alltid som vana att kolla på termometern innan jag klär på mig på morgonen för att veta vad jag ska ha för kläder och idag visade termometern -15 grader! Jag höll på att tuppa av när jag tänkte på att vi ska jobba ute hela dagen så jag satt på mig tre byxor och tre tröjor men enda frös jag hela dagen! Solen kom fram ett litet tag och som minst var det nog en 6-7 minusgrader. Men jag frös inte om fötterna en enda gång så mina skor är himla bra!

Men jag frös desto mer om halsen och öronen så jag tog en rast och gick snabbt in på indiska och köpte en mösshalsduk. Den är gjord i ull så den är riktigt varm och så sitter mössan och halsduken ihop. Smart! Det var halva rea priset på den, så jag fick den för 50 kronor. Bra pris tyckte jag :)

Nu ska jag göra potatis och purjolökssoppa till middag. Soppa är bra när man är nerkyld in i skelettet :P Lägger kanske upp receptet här senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback